23.01.2014

Sütte Tavuk. Beni bu havalar mahvetti..


Hayat çok zor...

Gerçekten.

İstanbul'da daha da zor. Hele dışarıda hava inanılmaz güzelken çalışmak adeta bir azap..

Bu keşmekeşin içinde tüm gün tek bir ekrana bakıp harıl harıl iş yaparken beynimin bir köşesinde sabahtan akşama kadar düşündüğüm tek şey var: Acaba bu akşam ne pişirsem?

Yine akşam oldu. Akşamlar öyle ya da böyle bir şekilde geliyor işte.. Evimde, bu küçücük mutfağımda, dışarıdaki havanın güzelliği alakadar etmiyor artık beni. Kendi ellerimle, sadece kendim için hazırlayacağım o eşi benzeri olmayan yemeği yalnızca ben veya sevdiklerim yiyecek çünkü. İşte yemek yapmak böyle bir şey. Hayatta insanın yalnızca kendisi ve sevdikleri için yaptığı özel, eşi benzeri olmayan bir hediye...

Bu akşamki hediyem ise Jamie Oliver'ın sütte tavuk yemeği. Herkesin sevdikleriyle mutlu ve huzurlu sofralarda buluşmasını dilerim..

Sütte Pişmiş Tavuk

(2 kişilik)

Taze malzemeler
Malzemeler:

750 gr tavuk but
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Deniz tuzu, taze çekilmiş karabiber
1/2 tarçın çubuğu
1 avuç kadar taze adaçayı yaprağı
1 limon kabuğu rendesi
5 diş sarımsak (kabukları soyulmamış şekilde) 
1,5 su bardağı süt



Yapılışı:

Fırını 190 dereceye ayarlayın.

Tavuğun derisini ayırdıktan sonra her iki tarafını da tuz ve karabibere bulayın. Fırına girebilen bir tencerede (Ben yeni aldığım demir döküm tenceremi kullandım :)) yağı biraz kızdırıp tavuğun her iki yüzü de altın rengini alıncaya kadar kızartın. Daha sonra tencerede kalan fazla yağı bir kenara alın.

Kızarmış tavuk

Diğer malzemeleri(süt,tarçın,adaçayı,limon kabuğu,sarımsak) tavukla beraber tavuğu kızdırdığınız aynı tencereye geri ekleyin. (Çünkü tavuğu kızarttığımızda tencerenin dibine yapışmış olan karamelize aromadan feragat etmek istemeyiz:))



Önceden ısıtılmış fırına tencereyi ağzı kapalı şekilde koyun. Tavuğumuzun toplam 1,5 saat kadar pişme süresi olacak. Bu sürenin ilk 30-40 dakikasından sonra kapağı alıp tencerenin ağzı açık pişirmeye devam edin. Tüm pişirme sürecinde de belirli aralıklarla fırından tencereyi çıkarıp sosu tavuğun üzerine dökün ki tavuk sosu iyice emsin. Bazı fırınlarda daha hızlı pişebiliyor. O yüzden arada sosunu kontrol etmeniz gerekli. Sosun bir kısmı tencerede kalacak şekilde pişmiş olması yeterlidir.



Şu an bu fotoğrafa bakarken kelimeler kifayetsiz bir şekilde bu satırları yazıyorum, çünkü... Ben hayatımda böyle bir tavuk yemedim!  İddia ediyorum bu tavuğu yedikten sonra siz de aynı cümleyi kuracaksınız.. 

Hem hafif hem sağlıklı (tavuğun kendisini saymazsak) hem de hazırlaması kolay olan bu tarif için Mr. Oliver'a binlerce kez teşekkürler!! :)

1 yorum :

  1. Super gorunuyor. En kisa zamanda denemem lazim.

    Bitabak.blogspot.com

    YanıtlaSil