23.01.2014

Bir Kuruyemiş Gerçeği Var

 
Tartıdaki önlenemez yükselişim 2 sene önce diyetisyene gitmemle son bulduğundan beri hayatımda pek fazla yer kaplamayan kuruyemiş gerçeği öğünlerimin büyük bir kısmını ele geçiriverdi.

Küçükken sınavlara hazırlandığım dönemde babamın eve kilo kilo antep fıstığı ve ceviz getirmesini hatırlıyorum. İlginçtir ki cevizin kokusundan hiç haz etmediğim, o sebeple hiç yemediğim uzuun bir dönem olmuştu. Hayat ne garip! Şimdi biraz daha ucuz olsa keşke de her gün yiyebilsem diye bakıyorum marketteki cevizlere. Ahh ahh şimdiki aklım olsaydı da babam her ye dediğinde yeseydim o cevizi, süper zeka olup çıkardım belki... Hatta şu an belki de çok başka yerlerde olabilirdim...Herneyse.

Her kuruyemişin kendine has faydası var vücuda, ama bademin yeri bende ayrı. Hem lezzetli hem doyurucu hem metabolizma hızlandırıcı hem, hem, hem... Peki  uzmanlar ne diyor? "Kuruyemişi çiğ tüketin" diyor. Yani kavrulmamış. Yani yağsız tuzsuz, doğal... Çiğ badem manyağı oldum çıktım ben de. Hal böyleyken, geçenlerde aldığım koca bir paket bademin bayat çıkması da bu tarifin doğmasına vesile oldu.

Öncelikle, buradan o bayat bademi bana satan markete teşekkürlerimi sunuyorum.


Ehh, bir de yalanımı geri alayım, tarifi ben yaratmadım, birazcık kopya çektim:) Orijinal tarif işte burada. Benimki ise tam 1 satır sonra :)

Şu anda evde badem yeme olayında çığır açıyorum. Hazır mıyız?

Portakallı Kavrulmuş Badem

Malzemeler:

1 su bardağı çiğ badem
1 çay kaşığı zeytinyağı
1/2 çay kaşığı toz kırmızı biber
1/2 çay kaşığı deniz tuzu
1 portakal kabuğu rendesi


Yapılışı:

Fırını 180 dereceye ayarlayın.

Bademler, zeytinyağı, tuz ve kırmızı biberi güzelce karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine bademler üstüste gelmeyecek, birbirine de değmeyecek şekilde dizin. 15 dk kadar üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin. Fırından çıkarın ve bir 10 dk kadar soğuduktan sonra portakal kabuğu rendesi ile karıştırıp avuç avuç yiyin. Öyle çıtır çıtır öyle taze oluyorlar ki, bu tarifi taze bademlerle yapsaydım nasıl olurdu kimbilir!!
Salatalara da koyabilirsiniz, lezzet veriyormuş. Bende avuç avuç yemekten, salataya koyacak badem kalmadı vallahi.  Bir dahaki sefere inşallah :)

 
Afiyet bal badem olsun... :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder