2.05.2014

Bu işte bir gariplik var: Hafif mi Hafif Pırasalı Kiş


İhmal ihmal ihmal!

Tamı tamına 13 gündür mutfak günlüğümden uzaktayım...Keşmekeşlerde, koşuşturmacalarda zamanı yakalayamıyorum bir türlü. Nasıl olacak peki? Bilen bir deyiversin :)


Yılar yıllar geçti, büyüdüm, olgunlaştım, planlı programlı çalışmayı, bugünün işini yarına bırakmamayı ne kadar zor da olsa öğrendim, ama bir türlü zamana karşı yarışmayı beceremedim. Becerebilenler var mı? Maalesef var! Yok diyen yalan söyler, yok diyen üşengeçtir.

Üşengeçlik kanıma işlemiş bir kere, çıkaramıyorum. Çıkardığım nadir zamanlarda da bir bakıyorum delicesine yorulmuşum. Bunun bir optimali olmalı diil mi? Bulduğumda ilk iş buraya yazmak olacak sanırım :)

Bunca laf kalabalığı bunca cakcuk arasından tek bir sonuç çıkıyor işte. Ne çabuk geçmiş yine zaman koşuşturmacalar içinde... Ve ben mutfak günlüğümü ihmal etmişim!


Sevgili diyetisyenime selam ederekten başlıyorum; bu yazacağım tarifi geçtiğimiz aylarda yapmıştım ve bol bol fotoğrafını çekmiştim. Şimdi de dedim ki, madem yiyemiyorum, eh bir kenarda izi kalsın. Midemde kalacağına, aklımda kalsın :) Ama vallahi de pek lezzetliydi. Aklımda da kalmasa iyi olurdu aslında...:)


Bu tarifteki tart hamurunda diğer kiş tariflerinden farklı olarak çok az zeytinyağı ve tam buğday unu var. Diyet dememin sebebi de budur. Yoksa tart hamurlu bir kiş ne kadar diyet olabilir ki? :) Ama lezzet-fayda dengesi açısından baktığımızda 10 üzerinden 10 alacak bir tarif. Kilo kilo tereyağı ve şeker kullanım geleneğimizi artık değiştirmenin zamanı geldi de geçiyor bile... Değil mi?



Pırasalı Diyet Kiş

(6 kişilik)

The French Market Cookbook by Clotilde Dusoulier'den uyarlandı. 

Hamur Malzemeleri:

2 su bardağı tam buğday unu
1/4 su bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı haşhaş, opsiyonel
1 yemek kaşığı susam, opsiyonel
1 yumurta

İç Malzemeler:

2 adet büyük boy pırasanın  beyaz ve açık yeşil kısımları (ortadan 2 ye bölünüp yarım ay şeklinde doğranmış)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3 yumurta
1 su bardağı süt
150-200 gr kadar gouda peyniri (rendelenmiş)
1 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber
1/2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı rendelenmiş muskat (opsiyonel)


Hamur malzemeleri için önce un, tuz ve kullanıyorsanız susam veya haşhaşı karıştırın. (Ben sadece haşhaş koydum, çıtır bir tat veriyor. Üzerine zeytinyağı ve yumurtayı, bir de 1/4 su bardağı kadar soğuk su  ekleyip güzelce yoğurun. Hamur ele yapışmayacak kulak memesi kıvamındayken altını üstünü unlayıp bir tezgahta oklava yardımı ile açın. 28-30 cmlik tart kalıbına tam oluyor. Tart kalıbına hamuru güzelce yerleştirip üzerini streç filmle kaplayıp buzdolabında 1 saat kadar bekletin. Ben mesela bir gece önceden yapmıştım, 1 güne kadar buzdolabında bekletebilirsiniz.

İçini hazırlarken, fırını 180 dereceye ayarlayın.

Zeytinyağını büyükçe bir tavada kısık ateşte ısıtın. doğranmış pırasaları yumuşayıncaya kadar arada karıştırarak yağda pişirin. (10-12 dk) Pırasaların kavrulmaması gerekiyor bu yüzden kısık ateşte tutmanız önemli. Pırasaları ateşten alın birazcık soğumaya bırakın.


Geniş çukur bir kapta yumurtaları çırpın. süt, rendelenmiş peynir, pırasalar, karabiber,tuz ve kullanıyorsanız muskatı da karıştırıp buzdolabından çıkardığınız tabanı hamur kaplı tart kalıbına dökün. Önceden ısıtılmış fırında 35-40 dk kadar üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.

Fırından çıkardıktan sonra bir 10 dk oda sıcaklığına gelmesini bekleyip servis edin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder