12.09.2015

Süper Enerji Topları


İstanbul'a yuvama, evime, mutfağıma döndüm nihayet! İnsan sahip olduklarının değerini kaybetmeden anlayamıyormuş gerçekten. Ben de küçücük dahi olsa yalnızca bana özel olan mutfağımın değerini baya iyi anladım bu sayede. Bir daha minikliğinden şikayetlenmiycem mutfağımın. :) Hele blenderım, kahve makinam, tencerelerim tavalarım hatta ve hatta bardaklarım; hepsini nasıl da özlemişim! Evimde mutfağımla başbaşa kaldığım ilk haftasonu şerefine bayağı bir deneme yaptım bugün. Ama ondan önce haftaiçi bir akşam, iş yerinde ara öğünüm olsun diye hazırladığım enerji toplarının tarifini yazsam fena olmaz.

Master yaparken son 1 yıldır hiç hissetmediğim "yemek sonrası uyku gelme sendromu"nu işe ilk başladığım günden beri yaşıyorum. Bu durum kan şekerinin yükselmesiyle alakalı oluyor genelde ama, yediklerimde pek bir farklılık olmadı normale göre. Psikolojik midir, çalıştığım ofisin havasızlığından mıdır, bilmiyorum. Ama bu toplar cidden işe yaradı. Her gün işe giderken 2 tanesini yanıma alıyorum ve öğleden sonra ara öğün niyetine kahve ile tüketiyorum.. Sağlıklı, doyurucu ve enerjik daha ne olsun! :)


Deliciously Ella'dan uyarlandı. 

Süper Enerji Topları
(10-12 adet)

Malzemeler:

4 adet Medjul hurma
Yarım su bardağı dolusu çiğ badem
Yarım su bardağı dolusu çiğ kaju (ceviz ya da fındıkda olur)
1 yemek kaşığı chia tohumu (opsiyonel)
1 yemek kaşığı öğütülmüş keten tohumu
Yarım yemek kaşığı hindistan cevizi yağı veya eritilmiş tereyağ
Yarım yemek kaşığı toz kakao

Yapılışı:

Önce badem, kaju, keten tohumu ve varsa chia tohumunu blenderda un formuna gelene dek çekin. Biraz dişe gelmesinde de sorun yok ama. Diğer malzemeleri ve çekirdeklerini çıkarıp gelişigüzel doğradığınız hurmaları da blendera ekleyip 1 dk kadar tekrar çekin. Yumuşak yapışkan bir hamur kıvamına gelmesi gerekiyor. Karışımdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp buzdolabında 1 hafta kadar saklayabilirsiniz. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder