15.08.2015

Edinburgh: Yeme İçme Mekanları


Fark ettim ki son zamanlarda yemek tarifinden çok gezi yazıları yazar oldum. Ahh bu yurt hayatı! Mutfak maceralarım geçici olarak raflarda maalesef. Ama yemek tutkum bitmedi, bitmeyecek. Edinburgh'daki güzel yemek yediğim tüm farklı mekanları not alıyorum aylardır. Her keseye, her damak tadına uygun bir sürü güzel restoran,cafe,bar var bu müthiş şehirde. Ehh oyleyse ilk olarak en yaygın olan muhtelif dünya mutfaklarından başlayalım.

Thai Mutfağı

Ting Thai Caravan
En favori öğrenci mekanı desem abartmış olmam. Öğle yemekleri akşam yemeklerinden 3-4 pound daha ucuz. Restoranda otursanız bile genelde kartonda servis ediyorlar ve özgün thai yemekleri var. Uygun ve salaş restoran deneyimi yaşamak isterseniz, tavsiyedir.
Ting Thai Caravan- Pad Thai
Thai Orchid
Ting Thai'ye nazaran daha şık bir restoran tarzında döşenmiş, ziyadesiyle daha pahalı bir mekan. Ama burada denediğim yemekler de fena değildi. Denenebilir.


Hint Mutfağı

Mother India's Cafe 
Bu şehirde yaşadığım en kötü restoran deneyimlerimden biriydi. Aslında düşünce şekilleri çok iyi. Meze formatında 5-6 pound civarı küçük porsiyon bir çok çeşit Hint yemeği var menude. Biz 4 tane seçip paylaşalım dedik. İki tanesi aşırı acıydı zaten tadlarını anlamadık bir de midemizi yaktı. Diğerleri de bayağı yağlıydı sanırım. Yemeklerin bitimi sonrasında midemiz çok fena oldu. Ama burayı da beğenenler baya fazla. İkinci bir şans versem mi diye çok düşündüm ama o kötü deneyimi uzun bir süre unutamadım.

Red Fort
Ortalama Hint restoranlarından biri ama fiyatlar daha uygun. Ha bir de unutmadan söyleyeyim, bu restoranda olduğu gibi alkol satılmayan bazı mekanlarda BYOB (kendi içkini kendin getir) konsepti var. İnanılmaz mantıklı bir konsept bence. Restoranda yemeklerin yanında market fiyatına içki içiyorsunuz daha ne olsun. Keşke bizim ülkemizde de böyle birşey uygulanabiliyor olsa...:) Hatta bu formatta bir Türk restoranı bile var Edinburgh'da.

Kismot
Ah geldiğimden beri aklımda ama bir türlü gidemedim bu mekana. Şehirde yaşadığım birkaç Hint deneyiminden sonra Hint yemeklerine bir antipatim oluştu maalesef. Zorunda kalmadıkça tercih edemiyorum. 

Namaste-Katmandu (Nepal/Hint)
Bu mekana 2 defa gittim ikisi de iyiydi. İyi derken, süper lezzetli mutlaka gidin baabında değil de, sonrasında midemi bozmaması baabında diyorum. Yalnız Nepalli bir arkadaş bu mekanın çok iyi yemek yaptığını söyledi. Demek ki standartların üzerinde.:)

Kore/Japon/Çin Mutfağı

Andamiro 
Burada denediğim Kore yemekleri: Bulgogi, okonomiyaki, Bibimbap, Green tea tiramisu, Yuzu tea. Hepsi güzeldi, damak tadıma uygundu. Ama 3 bina yukarısındaki Kim's i daha çok beğeniyor herkes. Bence ikisinin çok ayırt edici farkı yok. Gelmişken hakkıyla Kore yemeği deneyeyim diyorsanız Bulgogi veya Bibimbap'tan birini öneririm. Çok acı koymamaları için uyarmayı unutmayın. Koreliler için Asya kıtasının Adanalıları diyeyim siz anlayın. :)

Andamiro- Green Tea Latte

Kim's Mini Meals
Yukarıdaki yazdıklarımın aynısına ek olarak, kredi kartı ve rezervasyon kabul etmeyen 5-6 masalı bir mekan burası. Genelde akşam saatlerinde önünde kuyruk olur. Ama sıkıntı yok, yer bulamazsanız 100 metre aşağıdaki Andamiro'ya gidersiniz. :)

Kanpai Sushi 
İşte Edinburgh'un en iyi suşi mekanı. Buraya 2 defa gittim. 2.sinde bir Japon arkadaş da vardı yanımda. Japonyadaki restoranlar seviyesinde dedi. Tabi seviyeye paralel olarak fiyatlar da biraz ortalamanın üzerinde benden söylemesi... 


Red Box Noodle Bar
En öğrenci dostu mekanlardan biri. Birçok malzeme ve noodle seçeneğinden istediğiniz karışımı seçip 5 pounda tıka basa doyabilirsiniz. Birçok kez yedim buradan, her seferinde tamamını bitiremeyecek kadar doydum ama tamamını bitirmek isteyecek kadar da lezzet aldım. Sonuç olarak, elbette her seferinde tamamını bitirdim. :)

Güney Amerika Mutfağı 

Miro's Cantina
Meksika mutfağı. Minik ve atmosferi de buram buram Meksika kokan bir mekan. Yemekleri leziz. Bir de gitmeden rezervasyon yaptırılması tavsiye edilir. :)


Tupiniqium
Sokak lezzetlerinden bir yıldız. Minicik büfede glutensiz incecik leziz krepler yapıp bol ve taze malzemelerle 5 pound civarına satıyorlar. Bir kreple iki kişi doyar. Ayrıca hem tuzlu hem de tatlı çeşitleri var. En az 3-4 defa gittim. Her lezzet muazzam.

İtalyan Mutfağı

Lucano's Kitchen
Okuldaki birkaç arkadaşın favori İtalyan restoranı. Risottosunu çok seviyorlar. Ben bir makarna yemiştim burda, açıkçası pek beğenmemiştim. Ama burası favori kahvaltı mekanlarımdan. Detaylar kahvaltı kategorisinde aşağıda.

Vittoria on the Bridge 
Vasat denilebilecek bir İtalyan restoran. Canınız çok pizza, makarna çekmediyse Edinburgh'da ilk tercihiniz İtalyan olmasın zaten.

La Favorita
Buradan da beklentilerim bayağı fazlaydı. Mekanın en çok begendiğim şeyi ekmeği oldu. Pizzası da şehirde herkes tarafından seviliyor ama benim pizza zevkimin çıtası biraz yüksek sanırım. Londradaki pizzacıyı buradakilerin hiçbiri geçemedi.

Pizza Express 
Franchise, Londrada da her yerde var ama lezzeti bir franchise'a göre baya baya iyi. Yine de ilk tercihim olmaz.

İspanyol Mutfağı

Cafe Andaluz 
Müthiş tapaslar, sangria süper. Paellası çok büyük, 2 kişilik ve pahalımsı. Bizim yaptığımız hatayı yapmayın tapasların üzerine paella söylemeyin. Ya paella ya tapas yiyin, hem doyun, hem lezzetlere bayılın hem de ucuza çıkın.:) Benim bir sonraki gidişimde tercihim yalnızca tapas oldu.

Andaluz-Paella
Lasal 
Çok bayıldığım aklımda kalan bir mekan olamadı maalesef. Andaluz açık ara önde. Ama fena bir yer de değildi. 

Orta Doğu Mutfakları

Beirut- Lubnan mutfağı
İçimdeki zeytinyağlı sebze yemeği özlemini gideren yerdir. Yeri bende ayrıdır. Kuzu döneri de bayağı iyi. Fiyatlar öğle saatlerinde baya uygun. Akşam gitmedim ama sanırım burası da biraz ortalama üstü pahalılıkta.

Hanams-Kurdish
Nargile içmek için Victoria street'e bakan üsk sokakta açık yeri var. Yemekler güzel. Zaten bu Orta doğu mekanlarına hep sınıf arkadaşlarımla gidiyorum. Bizim mutfağımıza çok çok yakın lezzetler ve ne yeseler bayılıyorlar. Ahh yurdumun yemekleri gibisi yok vallahi. Buraya gelince değerini daha çok anladım! :)

Meze Meze-Turk mutfağı
İsminden de anlaşılacağı üzere Türk meze restoranı. Buradaki ilk Türk restoran deneyimimdi burası ve 10-15 kadar sınıf arkadaşımı organize etmiştim Türk mutfağını denesinler diye. Sonuç mu, hüsran ötesi hüsran! Sırf fix meze tabağından söylemedik diye 1 saat (evet abartısız, hatta belki bir saatten de fazla!) siparişlerin gelmesini bekledik. Fix menu söylemedik çünkü öğrenciydik ve kişi başı 10 çeşit mezeye verecek 25 poundumuz yoktu! Nasıl utandım, nasıl üzüldüm anlatamam. O kadar yabancı öğrenci benim ayarladığım mekanda mağdur oldu. Mekanın sahibi Türk beyfendiyle defalarca konuşmam da hiçbir işe yaramadı. Üstüne gelen yemekler de hiç güzel değildi. Zaten sinirden yediklerimden de bir tad alamadım. O kadar üzüldüm ki, zavallı sınıf arkadaşlarım da beni teselli etmeye çalışmaktan yediklerinden bişey anlamadılar zaten. Bu mekanın sokağından bile geçmiyorum, siz de geçmeyin hiç tavsiye etmiyorum. Olabilecek her yerde de burasıyla ilgili kötü tecrübelerimi paylaşıcam.

Cafe Turquaz
Kabus gibi "Meze Meze" deneyiminden sonra, her gün önünden geçtiğim ama içine bakmayı bile düşünmediğim bu Türk mekanı beklentilerimi kat kat aşan bir yer oldu. İşin ilginci de çok spontane bir şekilde Filistinli bir arkadaşın hadi sizi bir meze mekanına götüreyim demesiyle girdim buraya bir gün. Off son 5 aydır hiç içememiş olduğum siyah Türk çayı öyle güzel geldi ki... Tadı hala damağımda. (Tam gurbetçi modundayım farkındayım :)) Tavşan kanından kat kat açık demlenmiş olmasına rağmen bu mekanda bir 7-8 bardak içmişimdir o çaydan, o kadar özlemişim. Neyse bir de meze tabağı söyledik çayın yanında. Baya baya iyiydi mezeler, hem de ucuzdu.

Tatlı/Dondurma İçin

Lovecrumbs
Ortamı çok güzel tam bir tatlı-kahve konseptinde olan şirin bir cafe. Her gün farklı aromalı kekler pastalar tartlar çıkıyor. Birkaç defa tatlı yedim burada. Güllü çikolatalı tartın tadı hala damağımda. Gün içinde sabah saatlerinde giderseniz en güzellerini kaparsınız. Öğleden sonra alacak bir şey kalmıyor resmen. Mekanı hiç bir zaman boş görmedim.


Mary's Milk Bar
Bu bu bu! Fazla söze gerek yok. Dondurmanın adı Marys milk bar! Gidin, birer külah alın, Edinburgh kalesi manzarası eşliğinde yeyin, sonra gelip bana teşekkür edin.(Şaka şaka teşekküre gerek yok:))

Ben's Cookies
Kurabiyenin adı da Bens cookies. Londrada da şubeleri var. Görünce dayanamayıp orada da almıştım ama Edinburghdakiler vallahi daha güzel. Tavsiye :) 



Takılmalık Cafeler/Kahve ve Kahvaltı

Brew Lab
Olumlu mu olumsuz mu yazsam diye baya bir düşündüm burası için. Sanırım olumsuz görüşüm daha ağır basıyor. Bir kere kahve çok pahalı. Her yerde 2 pound olan americano burada 3 pound. Öğrenciler arasında bayağı popüler bir mekan burası da. Gerçi içerisi tam ders çalışma ortamında olduğu için daha çok sanırım. Kahveyi her gün değiştiriyorlar. Bir gün çok beğendiğim kahveyi bir diğer ziyaretimde aşırı acı ve kötü bulmuştum...

Elephants & Bagels
Favori ders çalışma mekanlarımdan biri. Bagelları taze ve lezzetli, kahvesi de öyle. Tatlı, tuzlu birçok farklı malzeme opsiyonu var bagelların içi için.


Black Medicine Coffee
Bu cafenin ahşap dekoruna bayılıyorum. Onun dışında pek bir numarası yok. Çaylarını hiç tavsiye etmiyorum. Kahvesi de pek iyi değil ama ortalama sayılır. Ortam için gidilebilir.

Eteaket
Özellilke çayları herbiyerde meşhur olan markanın cafe versiyonu. British Cream Tea'si meşhurmuş. Sandviçler, scone'lar, kekler, tartlar ve çay içeren 17-20 pound civarına alabilirsiniz. Bize pahalı geldi tabii ki, o yüzden birer kek ve çay denemesi yaptık, çok efsane diyemem ama geniş yelpazedeki çay çeşitleri için denemeye değer.



Kilimanjaro
Favori kahvaltı ve çalışma mekanım. Ne zaman bu cafeye tek başıma gitsem baya verimli çalışıyorum. Kahvesi çok özgün olmasa da çayları, taze kahvaltılık sandviçleri hatta ve hatta kekleri baya güzel.

Loudons
İstanbuldaki en favori aktivitelerinden biri haftasonu boğaza nazır kahvaltı yapmak olan beni bu İngilizlerin zevksiz kahvaltı seçimleri nasıl sarstı bilemezsiniz. Bir haftasonu çıkıp kahvaltı yapayım dediğim her mekanda iğrenç İngiliz kahvaltı tabağı haricinde yalnızca kruvasan ve sandviç çeşitleri bulduğumdan bunalıma girdim. Ama bir gün bir arkadaşımla gittiğim bu mekanda her şey değişti. Artık kahvaltıda Eggs benedict obsesyonu oluştu bende bu şehirde. Sonrasında en az 6-7 farklı yerde denemişimdir. Denemek isterseniz en iyisi birkaç cafe aşağıda :) Ama Loudonstaki de baya baya iyiydi.

Eggs Royale

Edinburgh Larder Cafe
İşte en çok arayıp bulunamayan sağlıklı cafelerden biri. Her bir malzemesi çok taze. Vejeteryan, vegan kahvaltı ve öğle yemeği opsiyonları var. Akşamları açık mı bilmiyorum inanın. Ama bir tık daha sağlıklı kahvaltı veya brunch için biçilmiş kaftan.

Union of Genius
Sırf çorba üzerinde özelleşmiş minik bir cafe. Her gün farklı çeşit çorba bulabilirsiniz menüde. Ve öğleden sonra 4 gibi kapanıyor. Dayanamayıp sormuştum bir çorbanın tarifini. 400e yakın çorba tarifleri varmış ellerinin altında. Tarifi getiririm deyip getirmediydi, benim de vaktim yoktu zaten tarifi alamadan çıktım. (Böyle de bir anım var :p)

Union of Genius



Lucano's Kitchen 
Kahvaltı zamanları en kalabalık oldugu anlar sanırım. Kahvesi enteresan şekilde güzel. Eggs royalini de seviyorum ben. Lokal insanlar da sabahları gazetelerini alıp kahve eşliğinde klasik kahvaltı moduna giriyorlar burada.  Müzikler de pek hoş. Sabah pozitivizmi için birebir.

Circle Cafe 
Bu cafeyi de internette en iyi Eggs benedict mekanını ararken keşfettim. Royal Botanic Gardens'a baya yakın. Yolunuz düşerse uğrayabilirsiniz. Ortamı müzikleri hoş bir cafe. Vee, evet aramaya inandım, gittim denedim ve başardım. Edinburgh'un en iyi eggs benedicti burada.
Not: Eggs benedict domuz salamlı olanına deniyor aslında genel olarak. Ben onu hiç denemedim yalnızca füme somonlusunu yiyorum. Somonlusu bazı cafelerde eggs royale olarak geçiyor bilginize... Bir de ıspanaklı versiyonu var. Ama favorim füme somon:)

Caffeine Drip
Güney Afrika konseptinde, duvarları çuval dekorlu olan bir mekan. Kahvesi aşırı iyi. Tatlıları ortalama. Ama o çuval dekoru ve düşük tavanda biraz daral gelmişti bana. Uzuun uzun takılmak için pek uygun değil.


İskoç Restoranlar

The Doric
19. yüzyıldan kalma bir mekanmış. Atmosferi otantik ve haggisi de lezzetli olan yerlerden biri. Menudeki diğer yemekler de güzel. Romantik yemekler için güzel bir tercih olabilir.

The Doric- Haggis
Wildfire
Steak sevenlerin kaçırmaması gereken bir mekan. Bir steak 20£ dan başlıyor haliyle pahalı bir mekan ama burda steak yiyenlerin hepsi ben böyle steak yemedim diyorsa vardır bir bildikleri. Ben mi? Ben pek kırmızı et insanı olmadığımdan buraya gelip balıklı pay yiyen tek insanım herhalde. Ama o da lezzetliydi :)

Wildfire- Balıklı pay

The Potting Shed
Okulun hemen karşısında yer alan kaliteli bir pub. Yemekleri de takılmalık ortamı da güzel. İskoç mutfağının bilimum et türevi yemeklerinden ve tatlılarından denemek isterseniz aklınızda bulunsun. Turistik mekanlara nazaran biraz sapa bir yerde kaldığı için yemekler de kokteyller de birçok yere göre daha ucuz.
Potting Shed
Mums Comfort Food
İlk haggis denediğim restoran. Yeri bende ayrıdır:) Yine İskoç konseptli menude haggis ve sosisli tabaklar ağırlıkta. Ama burası da ortalama fiyatlarda arkadaşlarla karın doyurmak için gidilecek mekanlardan. Romantik bir ortam beklemeyin:)



Deniz Ürünleri

Teucher's Landing
Edinburgh'da en sevdiğim yerlerden. Leith bölgesinde hemen denize yakın bir yerde yer alıyor. Kocaman bir arka bahçesi var Leith akarsuyunu gören. İskoçyada bulabileceğiniz tüm viski ve bira çeşitlerini burda bulabilirsiniz. Yemekleri de "mug" konsepti ile servis ediyorlar. Birçok yemek kupanın içinde geliyor. Deniz ürünü ağırlıklı menudeki tüm yemekler de lezzetli. Bu mekanda kupada içtiğim geleneksel "cullen skink" çorbasını baya baya beğenmiştim. Güneşli bir günde arka bahçesinde oturup takılmak oldukça keyifli. Leith'e uğrarsanız gündüz vakti bu mekana gidin. :)

Teucher's Landing-Cullen Skink



Mussel Inn
Belçikalıların midyesini solda sıfır bırakan kuzey denizi midyeleri Edinburgh'da bolca tüketiliyor. Bu mekan da midyeyi en iyi pişirenlerden. Başka taze deniz ürünü alternatifleri de var tabii ki menüde. Ama akşamları oldukça kalabalık oluyormuş, önceden rezervasyon yaptırmayı unutmayın.

Barlar

Dragonfly (Kokteyl)
Nispeten küçük sayılabilecek güzel ortamı olan hoş bir kokteyl mekanı. Tabi ki her bar gibi bir sürü içki, viski, likör, bira vs. bulabilirsiniz bu mekanda ama, barmeni kokteyller üzerine uzmanlaşmış, benden söylemesi.
Bow Bar (Viski)
Neredeyse tüm herkesin viski içtiği bir mekan. Viski menüsü bir 30-40 sayfa vardır. Hayatında hiç viski denememiş bir arkadaşımla gittik bir gün. Denemek istiyorum en basitinden dedi. Ben de zaten pek viski tecrübesi olan biri değilim ama ilk denediklerimden ve hafif olanlardan Glenfiddich 12 yıllık aklıma geldi onu söyledim. Barmen de tüm marketlerde satılan viskiden mi denemeye geldiniz buraya başka bir şey alın dedi.  Ben de tamam o zaman 14 yıllığından ver dedim. Ve o minicik bir dram viskiyi iki kişi beraber içtik. Barmen arkamızdan baya gülmüştür ne işleri var bunların burada diye. :))

Brewdog (Bira)
İskoçya'dan çıkıp popülerleşmiş bir bira markası Brewdog. Kendi biralarını üretiyorlar, hatta marketlerde de brewdog markası biralar satılıyor. Mekanın ortamı çok güzel. Ama tabi her iyi mekan gibi sürekli kalabalık. Kendi markalarında değişik cipsleri, atıştırmalıkları hatta mekanın özel yemek menüleri de var. Yemeklerinden denemedim ama pizzası baya iyi diyorlar.

Holyrood 9A
Bu mekan da geniş bira menüsüyle ünlenmiş, bir de kocaman hamburgerleriyle. Haftanın her günü kalabalık oluyor genelde. Hamburgerleri cidden başarılı ve cidden "büyük". Bir de hamburger menusunde normal patatese alternatif tatlı patates kızartması da var. Ki, o zamandan beri tatlı patates müptelasıyım. İskoçya'da bar yemeği konsepti çok yaygın. Özellikle bira yanında kocaman etli karbonhidratlı şeyleri yemeye bayılıyorlar. 4 mevsim kış yaşadıklarından olsa gerek, hafif zeytinyağlı yemek kültürü pek gelişmemiş :)

Holyrood 9A

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder