4.07.2015

Karalahanalı Pancarlı Detox Salata


Temmuz ayının ilk haftasında bile olduğunca kuzeyde hala kış yaşıyor olduğumuzu söylememe gerek yok sanırım. Buraya geldim geleli de kış sebze-meyveleri tüketiyorum. Sanırım gerçek anlamda baymaya başladım buranın havasından. Gerçi daha çok kütüphane-yurt-kütüphane arasında gidip gelen tez yazma sürecindeki hayatımdan baydım ya, havaya çamur atıyorum. Neyse nava güzel olsa daha çok moralim bozulurdu herhalde. Böyle iyi diyelim... :)

Bu yazımı, ilk vegan tarifim şerefine kısa tutuyorum. Zaten gün içinde saatlerce sofistike ingilizce cümleler kurmaya çalışmaktan parmaklarım ağladı. :) Kısa ve öz iyidir, candır. (Demiş büyük bir düşünür..)





Burada değerini yeni yeni farkettiğim bir diğer besinden bahsetmek istiyorum: karalahana. Karalahanayı dolma veya çorbada görmeye alışkınım ben. Ama İngilizler peynir ekmek gibi tüketiyor vallahi bizim Karadeniz sebzesini. Hatta azıcık yağlayıp tuzlayıp fırına atıp, sonrasında "sağlıklı cips" niyetine tüketenler de çok. Onu da deniycem bir gün inşallah :) Karalahana diğer yeşil sebzelerden daha çok vitamin, antioksidan ve beta karoten kaynağıymış. Detox diyetlerde de sıklıkla öneriliyor. Buna ek olarak çeşitli mineraller, demir, çinko, magnezyum vs, ne ararsanız var. Bir de diyet mi diyet lezzetli mi lezzetli. Aşırı yüksek lif oranından dolayı da gerçekten tokluk hissi yaratıyor bünyede. Şimdi tarifi vereceğim detox salatanın yarısını tek başına akşam yemeği niyetine tükettim ve gerçekten doydum. Buradaki marketlerde yalnızca kıvırcık versiyonu olduğu için ondan kullandım ama bizim düz karalahanalarımız da oldukça iş görür, hatta bence daha iyi iş görür.:) (Yurdumu mu özledim ne?) Bu arada tarifteki kabak çekirdeği detayını da es geçmeyin derim, benden söylemesi. :)


Malzemeler:

(2 kişilik)

3 adet pancar (Çiğ de olur pişmiş de. Çiğse ince yuvarlak, pişmişse iri doğranmış olsun:))
150 gr iri doğranmış karalahana ( büyük bir salata kasesinin yarısını dolduracak kadar düşünebilirsiniz)
3 minik veya 1 büyük turp (ince yuvarlak doğranmış)
1 su bardağı kadar ince doğranmış kırmızı lahana
1 avuç dolusu iç kabak çekirdeği (kızgın tavada patlayıp çıtırlaşana kadar kavrulmuş)
1 orta boy avokado (opsiyonel)

Sos için:
1 yemek kaşığı limon
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı taneli hardal
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı balsamik sirke
Bir tutam taze çekilmiş karabiber ve deniz tuzu

Yapılışı

Diğer malzemeleri hazırlamadan önce sos için tüm malzemeleri iyice karıştırın. Sosun yarısını kara lahana yapraklarının üzerine döküp "masaj yaparak" sosu iyice yedirip bir kenara kaldırın. Bu süreç karalahana yapraklarının marine olup yumuşamasını sağlayacak. 1-2 saat beklemesi ideal olanı ama aceleniz varsa 10-15 dk da iş görür. Marine sürecinden sonra diğer tüm malzemeleri de karalahananın üzerine ekleyip kalan sosu dökün ve iyice karıştırın. Üzerine çıtır kabak içi çekirdeği ile servis edin.


Not: Detox diyetinde değilseniz veya proteine ihtiyaç duyuyorsanız beyaz peynir ya da yumuşak keçi peyniri de ekleyebilirsiniz bu salataya. Kabak çekirdeğinin çıtırlığı ve peynirin yumuşaklığı salataya güzel bir lezzet katıyor. 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder