28.01.2014

Brokoli Mücver (Fırında)


Kış ayları biz diyetteki bayanlar için adeta bir sınav. Ama bu sınavı kısıtlı sebzeler ve küçük dokunuşlarla kendimiz için kolay ve lezzetli hale getirmeye kararlıyım. Brokoli mücver de bu uzun yolculuktaki son keşiflerimden. Bu tarifi yine düzenli takip ettiğim yemek bloglarından birinde gördüm. Brokoliye bir- iki dokunuvermiş sadece ve ortaya böyle leziz, light, pratik bir yemek çıkmış. Tabi ben de kendi dokunuşumla bu yemeği daha mükemmel hale getirdim desem yalan olmaz. Yağsız yemekler lezzetsiz olur diyenler tarifimi bir denesin derim. :)

Yaz aylarında üzerine sarımsaklı yoğurt ile bayıla bayıla yediğim mücveri kış aylarında yemeye çekiniyorum çünkü kışın yediğimiz kabaklar ben hormonluyum, sağlıksızım diye bağırıyor.

Geçtiğimiz hafta Nazilli'deki organik tarlasından Türkiye'nin her yanına, aklınıza gelebilecek her çeşit meyve-sebze-bakliyat (sadece mevsim mamulleri tabii ki) gönderen Pınar hanımdan brokoli sipariş ettim. Eh madem taa uzaklardan geldi, bu brokoli hakkını vererek mideme inmeliydi. Öyle haşla, limon ve zeytinyağı ile karıştır ye yapsam haksızlık olurdu o brokoliye. Fırında sıfır yağ ile yaptığım bu mücver, üzerinde limonlu sarımsaklı yoğurt ile süper bir ana öğün oluyor. Limonlu sarımsaklı yoğurt için de: 3 yemek kaşığı yoğurt, yarım limon suyu ve ezilmiş yarım diş sarımsağı karıştırmanız yeterli.



Fırında Brokoli Mücver

(2 kişilik)

Malzemeler:

1 top brokolinin çiçek kısımları (yaklaşık 250 gr.)
1 yumurta
1/2 su bardağı un
1/2 su bardağı kadar rendelenmiş parmesan peyniri (tulum peyniri de olur.)
1 diş sarımsak (dövülmüş)
tuz, karabiber.


Yapılışı:

Fırını 180 dereceye ayarlayın.

Brokolinin çiçek kısımlarını 1-2 cm kalınlığında küçük parçalara ayırıp haşlayın. Ben buharda 5-7 dk arası pişirdim ama eğer buharda pişirme aparatınız yoksa kaynamış tuzlu suya atarak da haşlayabilirsiniz. Yine 5-7 dk. arası sürecek, haşlarken diriliğini kaybetmesi yeterli, çok yumuşacık olmasın. Mücver için ezmemiz gerektiğinden diri de kalmaması gerekiyor.



Büyükçe bir karıştırma kabında yumurtayı çırpın, unu, peyniri, sarımsağı, birer tutam tuzu, biberi ekleyip karıştırın. Karışıma brokoliyi de ekleyerek tüm malzemeler birbirine karışacak şekilde patates ezici ile ezin. Eziciniz yoksa tel çırpıcı da iyi iş görüyor. :) Karışımdan yemek kaşığı ile parçalar alıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizip önceden ısıtılmış fırına verin.


Fırında üzeri kızarıncaya kadar pişmesi gerekiyor.  (35-40 dk kadar.) Piştikten sonra üzerine yoğurt veya beyaz peynir ile servis edin.






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder