19.04.2014

Karışık karmaşık karmakarışık


Huzurlu bir İstanbul akşamüstünden merhaba!

Bugün içimden bir yazma coşkusu taşıyor ki sormayın! Ama maalesef bu coşkuyu şimdilik bünyede muhafaza edip üzerinde çalıştığım bir projeye saklamak istiyorum. Şaka şaka :) Projeye de, buraya da, sayfalara, dağlara, taşlara, hatta kaldırımlara da yazarım hiç üşenmeden... :)

Fonda sourberry online radyosu çalıyor, en sevdiğim alternatif playlistle beraber. Şimdi ben delicesine yazmayayım da ne yapayım ?

Son zamanlarda o kadar çok tatile hasretim ki... 

Fark ettim ki yemek yapmak, yaptığım yemekleri kelimelere dökmek kadar gezdiğim yerleri yazmak da aşırı bir mutluluk veriyor bana. Yazarken o şehre tekrar tekrar gidip yeniden yaşıyorum şehre ilk adımımı attığımdaki iç kıpırtımı, yeni şeyler keşfetmenin heyecanını, farklı tatlar denemenin verdiği hazzı..Ben de bir sonraki tatil planımı gerçekleştirene kadar dedim ki önceden gezdiğim yerleri yeniden yaşarcasına yazayım, fotoğraflarını paylaşayım ve kendi kendime terapimi yapayım.

Küçük bir şaşırtmaca: Bu yazımda tatil deneyimlerimden biri değil, Indian mutfağı kapsamında yaptığım en popüler Hint soslarından biri olan Mango Chutney tarifini paylaşacağım.

İşte geliyor...


Şaşırdınız dimi?

Delirdim galiba :) Yok yok merak etmeyin.. Tatil deneyimim de bugun yarın gelecek.. Amsterdama yeniden gitmek için sabırsızlanmaya başladım bile.. Hemen bitmesini istemiyorum o yüzden.



Hadi bakalım gelelim tarife.

Mango Chutney 

Uyarlanan site: Not Quite Nigella

Malzemeler:

2 yumuşak mango (kabuğu soyulup küp doğranmış)
1/2 su bardağı elma sirkesi
1 su bardağı esmer şeker
1 büyük kırmızı soğan (yemeklik ince doğranmış)
2 diş sarımsak (kabukları soyulmuş)
2 yemek kaşığı kadar rendelenmiş taze zencefil
1,5 çay kaşığı toz köri
Yarım çay kaşığı tarçın
5 adet karanfil (dövülmüş)
yarım çay kaşığı tuz
bir tutam çörek otu, opsiyonel
1/2 su bardağı kuru üzüm, opsiyonel

Yapılışı:

Tüm malzemeleri orta boy bir tencerede karıştırıp kısık ateşte ağzı kapalı olacak şekilde pişirin. Mangolar yumuşayınca pişmiş demektir. Dileğinize göre içine çörekotu veya kuru üzüm de katabilirsiniz. Benimkinde kuru üzüm yok çörekotu var, güzel bir görüntü veriyor:)


Karışım oda sıcaklığına geldiğinde ağzı kapalı bir kavanoza koyup buzdolabında saklayabilirsiniz.  2 hafta kadar buzdolabında muhafaza edilebilir.

NOT: Hint Usulü sarımsaklı ekmekle beraber tüketim amaçlı yapılmıştır.  ;)

KULLANIŞLI NOT:  Mango Chutney'im baya arttığı için daha farklı nasıl lezzetlerle denenebilir diye araştırdığımda kocaman yağlı bir peynir ve ekmek ile tost yapıp içine bu sostan koyduğunuzda efsanevi bir lezzet çıktığını gördüm. Genelde rokfor peyniri ile tavsiye edilse de ben bildiğimiz yağlı beyaz ezine peyniri ile denedim bir de tost makinesinde ısıttım. Muhteşem oldu! Artan soslarınızı bu şekilde lezzet patlamasına çevirebilirsiniz.

Araştırmalarım devam ediyor... Takipte kalın :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder