22.09.2014

Kremalı Mantarlı Tavuk Sote (İskoç usulü:))


Çinlilerle yaşamaya alışmam biraz zaman alacak sanırım...

Birkaç tanesine kanım ısınmaya başladı ama. :) Zaten ortak mutfakta sürekli yemek yapan bir ben bir de Çinliler olduğu için yakında kanka çıkarsak şaşırmam. İlk haftamda buranın meyve-sebzelerini yadırgadım birazcık, bir de markette satılış şeklini... Taze meyve sebzelerin çoğu tek tek satılıyor, kilo ile alışveriş yapan pek görmedim. Bir de zaten çoğu hormonlu :( Akdeniz-Ege iklimlerimizin değerini şimdi çok daha iyi anlıyorum! Ama yavaş yavaş market kurdu da olmaya başlıyorum.. Farkettim ki, hipermarketlerde satılan her şey, süpermarketlerde satılanlardan çok daha ucuz. %50'ye kadar fark ediyor hatta. Bu sabah oldukça ucuza bir sürü meyve-sebze aldım ve kendimle guru duydum! :) Gelelim ilk İskoç malzemeli yemek denememe...

Calton Hill, Edinburgh


Bizim ülkemizde GDO'lu beslenen tavuklar meşhur oldugu için ne zamandır tavuk yemeyi tercih etmiyordum. Buraya geldiğimde ilk aklıma gelenlerden biri de haliyle İskoç tavuklarını denemek oldu. Bir de her çeşidi bol bol bulunan mantarı da ekleyip güzel bir akşam yemeği hazırladım kendime. İskoçya'nın da cheddar peyniri meşhurmuş; tıpkı İtalya'nın parmesanı gibi.. Her yerde yıllanmış-yoğun-hafif-kırmızı-turuncu varyasyonlarıyla cheddar peyniri satıyorlar. Cheddarlı tariflerim ilerleyen zamanlarda kendine yer bulacak buralarda, merak etmeyin :)



İlk yazacağım tarif ise kolay ve herkesin annesinin en az bir defa yapmış olduğu bir yemektir. Ama ben hafiften İskoç ve Vişnevanilya dokunuşu ekledim... Yemeğimi yaptıktan sonra afiyetle mideye indirirken yanında yoğurt yediğimi gören Güney Koreli bir kızın "Yemek harika görünüyor ama gerçekten yoğurtla beraber mi yiyorsun?" diye sormasının akabinde neredeyse her yemeğin yanında yoğurt yediğimi söylediğimde şaşkınlığı daha da bir arttı. Yemeğin tadına bakmayı baya istedi ama söyleyemedi, ben de bile bile teklif etmedim. Napayım, yoğurdumuza laf etmeseydi o da! :) Kimbilir, Kore mutfağından esintiler de serpiştiririm belki buraya. Mutfak maceralarım yoğun geçecek gibi görünüyor ama; bakalım şimdilik tavuklu mantar sote ile idare ediyoruz... :)

Kremalı Mantarlı Tavuk Sote

(2 kişilik)

Malzemeler:

2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 orta boy kuru soğan (piyazlık doğranmış)
200 gr tavuk göğsü (1/3 parmak boyutunda olacak şekilde doğranmış)
100 ml cider (elma şarabı)
200 gr mantar (her çeşidi olur-1 cm kalınlığında ince doğranmış)
100 ml sıvı krema
tuz, karabiber, kekik


Yapılışı:

1 yemek kaşığı zeytinyağını büyükçe bir tavada ısıtıp soğanları yumuşayıncaya kadar kavurun. Daha sonra tavukları ekleyip tavuklar yumuşayıncaya kadar(yani kaşığın ucuyla kolayca kopacak kıvama gelecek) soğanla beraber kavurun. Bu sırada başka bir tavada kalan 1 yemek kaşığı zeytinyağını ısıtıp mantarları pişirmeye başlayın. Tavuklar yumuşadıktan sonra, kavurduğunuz tavuk ve soğanın üzerine cider'ı döküp cider suyunun çoğu buharlaşıncaya kadar pişirin.(Tamamı da gitmesin ama:)) Daha sonra bu karışıma kremayı ekleyerek biraz daha pişirin. Biraz karabiber, tuz ve kekikle tatlandırın. Diğer tarafta mantarlar suyunu önce salıp, sonra çekip iyice piştikten sonra birazcık tuz, karabiber,kekik de mantarlara ekleyin 2 dk daha karıştırın ve mantarları kremalı tavuk karışımının içine dökün.Tüm malzemeleri de 1-2 dk daha pişirdikten sonra ocaktan alıp sıcak sıcak yiyin.

Önemli Not!!: Bu yemeğe eşsiz tadını veren cider ve kekiktir. Cider Türkiye^'de zor bulunuyor, onu atlayabilirsiniz, ama kekiği atlamayın, benden söylemesi.

Üzerine taze yeşillikler serpiştirerek servis edin.  İşte böyle...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder