17.09.2014

Edinburgh diye yazılır Edinbrah diye okunur


Son 1,5 aydır belge toplama, kayıt işleri, vizeydi, burstu, yurttu derken; Edinburgh'da kendimi yepyeni bir hayatın içinde buluverdim. Geçici bir hayat tabii ki bu. 1 yıllık eğitim için taşındım İskoçya'nın bu gri başkentine. Gri şehir diyorum, geldiğimden beri 3-4 kişiden duyduğum bir tabir de ondan. Şimdilik pek gri gelmedi bana. Havalar soğuyup, güneş kendini bulutların ardına sakladığında gelecek sanırım...

Oldtown


































Önümüzdeki 1 yıl boyunca topu topu 14 m2'lik yurt odamda, çoğunluğu Çinli olan 13 adet Edinburgh Üniversitesi master öğrencisi ile paylaştığım 2 katlı binanın tek mutfağında pişirdiklerimi yazacağım buraya. Ehh bir de Edinburgh maceralarımı tabi ki! :) İngiltere mi demeliyim yoksa?


Şimdilik ekonomik açıdan ne kadar gezebilirim bilmiyorum, vallahi karın doyurmak bile pahalı buralarda. Ama kimse merak etmesin öğrenci moduna hemencecik alıştığımdan, Edinburgh'da en ucuz nasıl karın doyurulur nerelere gidilir, neler yapılır tek tek bulup, çıkarıp, yazacağım! :)

İskoç midyeleri ve İskoç birası/ Cafe Cassis

Geleli 5 gün oldu ve ben 5 gündür temel ihtiyaçlar, tabak çanak, yastık yorgan gibi alışveriş koşuşturmacalarından çıkıp doğru dürüst göremedim şehri. Dün derslerin başladığı okulumda ilk etapta pek yoğun gözükmeyen ders programım derslere girdikçe ne kadar yoğun olacağının sinyalini vermeye de başladı ama, haydi hayırlısı!

Cowgate

Cowgate
Havaalanına ilk indiğimde kocaman simsiyah taxilerden birine binmiştim. Taksici amca burada yeni olduğumu duyunca, harika bir yıl geçireceksin, buranın insanları çok sıcakkanlı ve yardımseverdir demişti. Şimdiye dek gözlemlediğim kadarıyla, gerçekten de öyle! Yoldan geçen herhangi birini durdurup saçma sapan bir soru sorduğunuzda bile sabırla yardımcı olmaya çalışıyorlar ve siz ikna olana dek bırakmıyorlar. İnsanlar huzurlu, mutlu ve güleryüzlü. Sanırım, bu durumun tek kelimelik karşılığı: Medeniyet.

Fazla alışmasam iyi olur :)

Arthur's Seat-Evet o uzaktaki en yüksek tepeye yalnızca yürüyerek çıkılıyor :)

Arthur's Seat- Yol üzerindeki kilise harabesi
Arthur's Seat- Zirve
İskoçya'dan sevgiler.
 


2 yorum :

  1. çok güzel görünüyor, bağımsızlık referandumu ne olacak peki? tahminlerini göremedik..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Şu an evetçiler ve hayırcılar başabaş gidiyor neredeyse; heyecanlı bekleyiş devam ediyor! Yarın tarihi bir değişime tanıklık edeceğimi hissediyorum :P Ama sonuç ne olursa olsun önümüzdeki 1 yıl içinde köklü bir değişikliğin yürürlüğe girmesi zor olduğundan beni pek etkilemeyecek sanırım, gerisini İskoçlar düşünsün :)

      Sil